onsdag den 23. september 2015

Min Kamp Mod Kiloerne #1

Hejsa dejlige læsere. Nu kommer der et indlæg som jeg længe gerne har ville skrive, men bare lige har skulle tage mod til, da jeg føler jeg åbner mig rigtig meget op nu, men samtidig vil jeg også gerne inspirere andre, og vise at alt kan lade sig gøre, hvis man tror på sig selv.. Jeg vil nemlig fortælle min kamp mod kiloerne, og jeg har valgt at dele det op i to dele.. Del 1 bliver omkring mit vægttab, og del 2 bliver omkring min maveoperation og hvordan det er idag.. Jeg håber rigtig meget i kan lid det, og at i finder det inspirernede, da det er det der er formålet med indlægget.. Jeg vil gerne vise folk at tror man på sig selv, og kæmper et brag af en kamp, så kan alt lade sig gøre.

Men jeg valgte den 1 Januar 2014 at nu skulle det være, nu skulle jeg tabe mig og jeg ikke ville give op denne gang. Jeg har alle de andre år sagt det samme efter nytår, at nu skulle jeg tabe mig, og jeg har holdt det max en uge, og så givet op igen.. Men denne gang skulle det være anderledes. Jeg fandt ud af, at det var 40 kg som skulle smides, og jeg kan huske at jeg bare stod og tænkte: "Hvordan skal jeg smide alle de kilo, det er virkelig mange.. " men jeg fik mig meldt ind i Fitness World sammen med min mor, hvor vi stille begyndte at træne. Jeg glemmer aldrig de første par gange i Fitness.. Jeg kunne ikke holde til mere end max 45 min, og var fuldstændig færdig bagefter.. I starten trænede jeg lidt sådan som jeg selv ville, og brugte rigtig meget deres holdtimer, men var altid hende som stod nede bagved, fordi ingen måtte se mig.. Min kost blev også lavet fuldstændig om. Jeg valgte at droppe alt det usunde, som fx: slik, chips, kager, sodavand, pasta, kartofler, hvidt brød osv. Jeg har i stedet brugt ISIS produkter rigtig meget, da de laver sunde ting, som stadig smager virkelig godt! Kiloerne raslede virkelig hurtigt af i starten, og jeg kunne tit smide 2 kg på en uge, uden at have trænet ekstremt meget. Efter nogle få uger, valgte jeg at kontakte en træner i Fitness World, og få lagt et træningsprogram, da jeg gerne ville lidt andet end holdtræning.. Det var søde Mathilde som blogger her, som dengang lavede mit første program til mig, og jeg elskede det! Det var rart endelig at begynde at bruge sine muskler i stedet for kun at kører cardio.. Jeg lærte rigtig meget af det program, og det er kun et råd jeg kan give alle som er startede som nye i Fitness World.. betal de penge det koster at få lagt et program, fordi det er en rigtig god investering og det er ikke spildte penge.. 

Efter noget tid, og de første 15 kg var røget af, begyndte vægten at stå stille.. Jeg glemmer aldrig de morgner hvor jeg stod op og gik glad på vægten og tænkte: "Yes nu der nok røget endnu et kilo af.. " men hvor jeg så enten at vægten stod stille, eller der var kommet 100 eller 200 gram på. Det kunne virkelig ødelægge hele min morgen, og resten af min dag. Jeg kan dog sige til jer alle, som står i samme problem nu måske, eller som kommer til det, at vægten kommer til at stå stille rigtig mange gange, men det er præcis lige der hvor man ikke må give op! Jeg har haft så meget lyst til at smide vægten ud af vinduet flere gange, og give op og sige at jeg aldrig når mit mål, men tro mig.. Man skal bare forsætte det hårde arbejde, fordi vægten går ned igen efter noget tid. Det er som om det er der man bliver testet.. Er det virkelig det man vil? 

Efter en del måneder hvor jeg havde kørt det program fra Mathilde, begyndte jeg at savne noget nyt og jeg begyndte lidt at kører surt i min træning. Derfor kontaktede jeg søde Helena, som der reklamerede med på Facebook at hun kunne lave et træningsprogram, til billige penge. Jeg fik ret hurtigt det program, og jeg følger det faktisk stadig nogengange den dag i dag. Hun gav mig et program hvor jeg virkelig skulle presse mig selv, og specielt mine ben dage var hårde.. Men det var også på grund af hende, at jeg virkelig fik øjnene op for fitness verden..

Da jeg fyldte 18 år, havde jeg smidt mine første 20 kg, og jeg glemmer aldrig den glæde der var over, at nu var jeg halv vejs, og bare den der stolthed over at man havde smidt 20 kg! Det var en fantastisk fødselsdag jeg havde sammen med alle de mennesker som betyder noget for mig, og som er dem som har støttet mig igennem hele min kamp.. Det var også deromkring jeg var med til mit første løb nogensinde. Nemlig alt for damerne løbet 2014. Jeg løb 5 km, og gjorde det på 24.5 min.. Det er første gang jeg nogensinde løb 5 kmer, og jeg fik så meget ros bagefter, at jeg blev helt bidt af at løbe, så man ser mig hvert år til alt for damerne løbet nu, da det er et virkelig specielt løb for mig, da det var der jeg gjorde min første løbe sejre! 

Omkring jul et år efter min start, kom jeg i mål og havde smidt 40 kg! Det var så uvirkeligt den morgen jeg gik på vægten, og så at nu var jeg i mål.. Det er stadig uvirkeligt for mig den dag i dag, at vide at jeg har vejet så meget, og at jeg har kunne klare at smide 40 kg uden hjælp med kosten. Jeg ville ikke have kunne klare det uden min skønne familie, og mine dejlige veninder.. Det er en svær kamp, og man skal virkelig have sit hoved med fra starten.. Det er den der skal sige til dig at nu skal vi gøre det, fordi hvis du siger du vil, men hovedet eller kroppen ikke er med, så gir du op efter en uge eller 2.. Man skal virkelig være klar og fokuseret på at nu skal det ske.. Jeg synes det har været svært, og hårdt.. Men det har været det hele værd. Det har taget mig 1 år, og jeg sidder den dag i dag og tænker hvorfor jeg ikke havde gjordt det tidligere? Men det blev så først nu mit hoved var klar, og min krop tænkte: "Lets kill it!". Jeg fortryder intet, og er så glad for at jeg i dag kan gå ind i en butik og kigge på tøj uden at tænke på, om de har det i en stor størrelse.. Jeg kan løbe, træne hårdt, svømme, have bikini på og meget mere uden jeg synes det er for hårdt eller uden at jeg er flov over min krop..  Derfor vil jeg bare sige til jer alle sammen, at ja det virker som en lang kamp, men hvis man tror på sig selv, så kan man! Og lov mig at i ikke ser det som en slankekur, fordi så holder det ikke.. Det er en livsstilsændring, fordi hvis i ser det som en slankekur, og stopper når i er i mål.. så tager i alle kiloerne på igen, når i spiser normalt.. Det er en livsstilsændring, og det er det som holder på længere sigt.. 

Jeg siger ikke at det her måske fungere for jer, det fungerede for mig! Jeg elsker min livsstil i dag, og jeg elsker min træning.. Det troede jeg aldrig, at jeg nogensinde skulle sige. Men det er en fantastisk livsstil, hvor man hele tiden kan gøre fremskridt.. 

Men det var første del af min kamp mod kiloerne, og jeg håber at i kan bruge nogle af mine råd, eller at i synes det har været spændene. Jeg vil næste gang fortælle om min mave operation, hvor jeg fik fjernet hud på maven, efter det store vægttab.. Så jeg håber at i vil se frem til det indlæg, og skriv endelig i kommentaren hvis i har nogle spørgsmål! 
Kys Nicoline. 

2 kommentarer:

  1. Hejsa Nicoline.
    Stort tillykke igen, med det flotte vægttab, din vilde viljestyrke og dit gåpåmod. Godt gået.
    Jeg faldt tilfældigt over din blog på Facebook af ukendt grund og tog det som et lille tegn til at sende en kommentar.
    Husk at lykken ligger for dine fødder, men nogle gange har man behov for lidt hjælp til at se den, samle den op og forvalte den bedst muligt, for at blive et helt menneske. Kampen mod kiloerne er bare en ting i et stort indre puslespil, som du virker til at være godt på vej til at samle.
    Jeg ønsker og håber dig alt det bedste og at du er det menneske du gerne vil være, både for dig selv og for andre. Lykke til ������
    Kh Laura Jakobsen, sygeplejerske. ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laura. :-)
      Tusind tak for de varme ord, og din søde hilsen. :-)
      Du har ret i alt du siger, og tusind tak igen virkelig!
      God fredag til dig, og lykke til. <3
      Knus Nicoline.

      Slet

Tak for dine søde ord, det varmer altid! :)
Jeg læser alle kommentar igennem, og lover at svare så mange jeg kan. :)